Sākt uzņēmējdarbību var dažādi. Kāds vairākus gadus gatavojas, raksta vairākus biznesa plānus, izdomā un pārdomā vizuālo identitāti, testē produktus vai pakalpojumus uz paziņām... Kāds trīs ar pusi dienās palaiž ideju tirgū, nepaguvis reģistrēt uzņēmumu un padomāt par izplatīšanas kanāliem. Kļūdīties vai gūt panākumus ir iespēja cilvēkiem no abām iepriekš minētajām kategorijām.
Diezgan bieži jaunie uzņēmēji grēko ar to, ka ļoti daudz laika velta logotipam. Piedomā pie jēdziena, dod uzdevumus dizaineram, šifrē vairākas nozīmes mazajā emblēmā. Tajā varētu būt noteikti bonusi. Piemēram, izdosies nodefinēt:
- unikālo tirgus piedāvājumu;
- atšķirības no konkurentiem;
- mērķa auditoriju.
Bet šīs svarīgās lietas nedrīkst kļūt par logotipa veidošanas blakus produktiem (lai Kotlers jūs pasargā!). Tām jābūt izstrādātām pirmām kārtam, startējot tirgū ar jaunu produktu vai pakalpojumu. Tāpat ir jābūt noskaidrotām klientu vajadzībām, jāizprot klientu sāpīgās vietas un jāpiedāvā risinājumus, kuri apmierinās klientus un remdēs sāpes.
Tāpēc, ja saka, ka vajag koncentrēties uz klientu, — tā nav tukša skaņa. Kad saka, ka ir nepieciešams koncentrēties uz inovācijām, — tā nav tukša skaņa. Tukša skaņa — tas ir ļoti elegants logo, aiz kura nekā nav. Stāstu par to, kā jauni un aši uzņēmēji tērē logotipa izstrādei trešo daļu līdzekļu, kas paredzēti uzņēmējdarbības uzsākšanai, ir neskaitāmi daudz. Diemžēl.
Nepārprotiet mani — man nekas nav pret logo izstrādi, tas ir ļoti svarīgs vizuālās identitātes elements. Tomēr uzņēmējdarbības sākumposmā to var ignorēt. Aplītis vai, piemēram, kvadrāts ar bultiņu lieliski tiks galā ar logo funkciju, kamēr jūs pulējat savu produktu vai pakalpojumu.